“Search the LORD’S book, and read it. Not one of these animals will be missing. Not one will lack a mate,
because the LORD has commanded it, and his
Spirit will gather them together.”
(Jes. 34:16, BBE)
As deel van ons ondersoek na die simboliese betekenis van diere in die Skrif, het ons verlede week grootliks gewy aan ‘n getuienis waarin verskeie vreemde dieragtige spesies in die geesrealm voorkom. In die Bybel is daar “a list of creatures, the greater part of which are matter-of-fact animals or birds … all these creatures are looked upon as more or less demonic” (International Standard Bible Encyclopedia), en met dit as ‘n vertrekpunt het ons spesifiek stil gestaan by die vampier en die weerwolf, en dit is toegelig met ‘n drama van eienaardige gebeure wat in 2004 afgespeel het.
Ons lesers sal dalk onthou dat die hoofvertelling gehandel het oor die dood van ‘n jong man met die geestelike naam Neo, en dat hy op ‘n kamp ervaar het sy geestelike naam is Dragonslayer. Hierdie jong man was een van my geestelike seuns. Dragonslayer het ‘n paar keer sy geestelike naam gestand gedoen en die prinsipaliteit met groot gesag hanteer, veral in die profetiese bediening van individue wat daardeur geestelik gevange gehou is.
‘n Persoon het vir hom geprofeteer dat sy ‘n boek sien waarin ‘n dier se tand ingedruk word, en dan spuit daar bloed uit hoe dieper die tand in die boek ingedruk word. (Sy verduidelik toe dat dit lyk soos ‘n toneel uit ‘n Harry Potter-film waar die hoofkarakter ‘n draaktand gebruik om in ‘n boek te druk om sodoende die krag terug te kry van ‘n meisie wat bewusteloos geraak het toe sy die “chamber of secrets” probeer ingaan het. Dié aksie het toe ‘n waterslang/draak uit ‘n wasbak laat kom en dis teen hóm waarteen Harry Potter moes veg. Harry Potter gebruik toe die verslane draak se tand om in die boek te druk. Hoe meer hy dit indruk en die bloed uitspuit, hoe meer kom die meisie se krag terug.)
Die hele saak het verder dramaties gestalte gekry toe daar opgemerk is dat die kampleier en van die fasiliteerders se tande tydens die kamp begin uitval het, of dat hulle tandeprobleme van ‘n aard ervaar het. Job 13:14 is onder andere. tydens die kamp genoem: “Waarom sou ek my vlees in my tande neem en my lewe neerlê in my hand?” Twee fasiliteerders het onmiddellik daarna elk ‘n groot tand van ‘n dier gebring wat hulle in die loop van die naweek op die perseel opgetel het, maar gevoel het die Here sê hul moes hou tot op die regte tyd. Ons het gevoel dit dui op die draak wat simbolies verslaan is sodat daar geboorte aan die kind gegee kan word (Op. 12).
Na die kamp het ek ‘n ernstige gesprek met Neo gehad oor die aard van die draak en dat hy in Op. 17:8 genoem word: “die dier … wat was en nie is nie, alhoewel hy is”. Hy is met ander woorde, maar net as jy gestalte aan hom gee. Omdat Neo in bevryding ontslae geraak het van ‘n gees van vrees (FEAR = False Evidence Appearing Real), was ek versigtig dat die gees sewevoudig sou terugkeer (Matt. 12:43-45), omdat dit in dieselfde skyngestalte as die draak in die geesrealm voorkom. Ek het hom ook gewaarsku teen al die simptome van sy vorige lewe, depressie, slaaploosheid, minderwaardigheid, en so meer wat hom sal kom besoek en dat hy nou, meer as ooit vantevore, daarteen moes waak and to slay the dragon within him first.
Tydens die tweedefasekamp is Neo eerste bedien, ‘n aanduiding van die belangrikheid van sy salwing en roeping. Maar in die tyd daarna het hy in erge depressie verval oor sy omstandighede en talle kere nie eens werk toe gegaan nie. Dit was merkbaar dat hy ‘n geweldige stryd ook met keuses gehad het en gesukkel het om die Bybel te lees, te bid, en so meer. Op ‘n stadium het hy selfs begin sê dat hy nie meer aan God glo nie. Die dier het al hoe meer plek in sy lewe begin terugwen. Hy het weer allerhande pille begin gebruik en het toe ‘n onverklaarbare passie vir weerwolf- en vampierfilms begin kry, wat hy toe in die tyd voor sy dood aanhoudend begin kyk het. Hy was kwaad vir God en die wêreld.
Een van die profete het in dié tyd na hom toe gery om met hom te praat en uiteindelik het sy ook vir hom gesê: “to slay the dragon within”. Hierop het hy toe die lakoniese opmerking gemaak: “I am a hopeless Romantic.”
Hy is Woensdagoggend 23 Junie op 33-jarige ouderdom dood in ‘n kop-aan-kopbotsing met ‘n vragmotor.
Toe ek die nuus gehoor het, het ek God gevra of dit sy tyd was om te sterf, en het ek dadelik Jer. 15:9 gekry: “Sy wat sewe gebaar het, het weggekwyn; sy het magteloos neergesink; haar son het ondergegaan terwyl dit nog dag was; sy staan beskaamd en het rooi van skaamte geword. En hulle oorblyfsel gee Ek aan die swaard oor, voor hulle vyande, spreek die HERE.”
Die dag van sy begrafnis was ek erg ontstemd in my gees en het ek by God gepleit om vir my te verduidelik wat met hom gebeur het. God sê toe die sleutel in die SMS van GM lê. Daarmee saam kry ek Miga 1:8 – “Therefore I will wail and howl, I will go stripped and naked: I will make a wailing like the dragons, and mourning as the owls.” Die Skrif was in baie opsigte merkwaardig: ek was besig om te rou, maar die “wail and howl” het my onmiddellik laat voel dis ‘n direkte woord oor die betrokkenheid van die gees van die weerwolf in hierdie saak. Daarbenewens het die gebruik van die woord “dragon” my verder onrustig gemaak, ook omdat ek eintlik die woord net geken het in die Nuwetestamentiese sin van Openbaring. Maar in twee kommentare word “dragon” verduidelik dat dit bes moontlik hier vertaal kan word met wolf, of dan ‘n groot mitiese seedier.
Die Heilige Gees sê toe ek moet uitvind presies wanneer Neo gesterf het. Dit was tussen 7:00 en 7:30. GM se SMS is gestuur op 7:12, bes moontlik presies die tyd toe hy gesterf het.
GM het ‘n woordeboekinskrywing gesien, wat daarop dui dat daar ‘n betekenisverband of verklaring lê in die inskrywing. Moontlik dan dui Gouws op die geestelike vader en word daar geïmpliseer dat die gees van Virginia Woolf aanspraak maak op die nageslag/seuns. Hoekom dit van profetiese belang is, is omdat my eerste geestelike naam Argitek is, waarvan die basiese woordwortel vader is. Ek is spesifiek geroep as geestelike vader, ook om spesifiek beslag te gee aan die gees van Elia om die harte van die vaders te versoen met die harte van die seuns (Mal. 4:4; Luk 1:17). Dit is hoofsaaklik wat gedoen is by die Eliakampe wat sedert Julie 2003 gehou is. Ons het dus hier te doen met ‘n demoniese gees wat die gees van Elia teenwerk en God se nageslag wil roof. Die nageslag word steeds geteiken om BenOni te word, “die seun van my verdriet” en nie BenJamin: “die seun van my regterhand” (wat saam met Christus sal heers) nie (Gen. 35:18).
Kort na sy eerste sms her GM weer gesms en gevra wat die geestelike of simboliese betekenis is van wolf, in die lig van die Woolf-verwysing. Ek het op daardie stadium gesê ek kan net dink dat dit dalk op die totemdier van Benjamin kan dui, wat die wolf is (Gen. 49:27), maar toe het dit nie veel sin gemaak nie. Na die begrafnis, terwyl ek bid, kom die naam Zandile in my gees op. Dit beteken: “another child/son was added to the many other children”. Toe verstaan ek Zandile staan vir presies dieselfde betekenis as Josef (wat simbolies dui op die geestelike vaderfiguur vir Benjamin), maar net in die ander koninkryk. God se nageslag word geroof, deurdat hul word soos die weerwolf of vampier wat hul byt en, alhoewel gered, seun van my verdriet word. Job 30:29: “I am a brother to dragons, and a companion to owls.”
Toe ek ‘n paar dae hierna al die dinge met GM deel, kry ek laat die nag ‘n oproep van ‘n huwelikspaar in ons beweging wat sê dat die vrou geweldig torment word deur ‘n demoniese gees waarvan hul nie ontslae kan raak nie. Ek vra vir onderskeiding en voel gelei om hulle te vra of hulle onlangs videos van weerwolwe en vampiere gekyk het, waarop sy beken dat sy die laaste tyd ‘n geweldige behoefte ontwikkel het daarvoor en dit dikwels gedoen het! Sy is torment met ‘n demoon wat heeltyd vir haar sy tande wys, ‘n “waarmerk” van die weerwolf en vampier.
Toe ek dele hiervan met my geestelike binnekring deel, vertel EV van ‘n gelowige in sy vorige gemeente wat in opstand teen God gekom het as gevolg van ‘n belofte wat hy gevoel het God nie volbring het nie, en God begin uitdaag het oor of Hy dan regtig bestaan. Terwyl hy een aand ‘n weerwolfvideo kyk, ervaar hy hoe die weerwolf in hom ingaan. In die nag val hy in ‘n diep koma en toe hy bykom, het hy probeer om sy vrou en dogtertjie dood te maak. Na intensiewe bevryding het die demoon hom verlaat.
EV se vrou het nie geweet van die gesprek tussen ons nie en sit dieselfde dag in ‘n koffiewinkel en vertel die verhaal aan haar dogter en haar vriend toe die man met wie dit gebeur het by die deur instap, die eerste keer in 4 jaar dat sy hom weer sien! Duidelik nie toevallig nie en duidelik wou God ons aandag vestig op iets van enorme belang.
Die gees van die weerwolf/vampier word ‘n oop deur gebied wanneer daar van die volgende dinge in ‘n kind van God se lewe gebeur:
- hy/sy as deel van ‘n romantiese, ideële disposisie, verbeeldingswêrelde skep waarin God nie is nie
- hy/sy in sekere fasette van sy lewe ‘n “refuge of lies” het waarheen hy kan ontsnap – dit word ‘n afgod waarvoor hy/sy buig en word met verloop van tyd ‘n vashegtingsplek of vesting vir demoniese werking
- hy/sy word onverklaarbaar melankolies, depressief, wil onttrek, lei aan “a kind of erratic melancholy”
- hy/sy leef verskillende lewens in verskillende opsette: by die kerk só, by vriende só, by die werk só, met ander woorde, dra verskeie maskers, en verander daarin – ‘n tipe geestelike veelvuldige persoonlikheid
- hy/sy soms gefassineer word deur hierdie prototipes van mitiese metamorfoses en dan byvoorbeeld ongesond baie kyk na films waarin hierdie transisiemensdiere die hoofrol speel
- daar ‘n onderliggende selfdoodneiging is
- hy/sy soms bewus word van die Engel van die dood rondom hom
- hy/sy voed op die salwing van ander.
Hierdie elemente het geblyk uit praktiese ervaring met hierdie demoon. Maar is daar ‘n Skrifbasis hiervoor? In 1 Kor 15:32 (KJV) staan hierdie merkwaardige vers: “If after the manner of men I have fought with beasts at Ephesus, what advantageth it me, if the dead rise not?” Die betekenis van “fought with beasts” word in die grondtaal (in Strong) voorgehou as “thēriomacheō: From a compound of G2342 and G3164; to be a beast fighter (in the gladiatorial show), that is, (figuratively) to encounter (furious men): – fight with wild beasts.” Alhoewel dit moontlik is dat Paulus in so ‘n arena gegooi is, is dit hoogs onwaarskynlik, omdat hy ‘n Romein was. Die een woord in die samestelling werp egter ander lig op die betekenis. Die woord vir “dier” (beast) is dieselfde woord wat in die boek Openbaring gebruik word om te verwys na die demoniese manifestasies van “die groot draak …, die ou slang wat genoem word duiwel en Satan” (Op. 12:9). Duidelik het dit benewens die fisiese betekenis, ‘n pertinente simboliese of geestelike betekenis. Paulus het dus letterlik in die gees geveg nie teen vlees en bloed nie, maar teen die owerhede, teen die magte, teen die wêreldheersers van die duisternis van hierdie eeu, teen die bose geeste in die lug (Ef. 6:12).
- Sela: Wat sal die masskrif bo-aan beteken? Dit het geweldige implikasies.
- Lees: 46-50; Eks. 1-4
- Memoriseer: 49:27 (wat ‘n mooi sinchronisasie!)
- Delf dieper: Luister na die cd-lering van Tom Gouws: Die Dier wat is Wat nie is nie – ‘Her warfare
is accomplished’