“Kies dan die lewe, dat jy kan lewe, jy en jou nageslag, …”
(Deut 30:19, OAV)
In opvolging van die vorige manna kan ons nie die geleentheid laat verbygaan om ‘n baie kontensieuse onderwerp aan te sny wat met vroue en hul keuses rondom swangerskap en kinders te doen het nie: Voorbehoeding. As Paulus in 1 Tim 2:15 dit uitspel dat vroue die moeders word van als wat lewe, is die hele gesprek oor hierdie primêre verantwoordelikheid wat aan die vrou toevertrou word, ‘n belangrike etiese saak waaroor ons moet besin.
Deel van die seksuele revolusie teen die helfte van die vorige eeu was die vryheid waarop vroue aangedring het om self te kan besluit oor swangerskap. Alhoewel voorbehoeding in allerlei vorme reeds eeue toegepas is, het die Pil die emansipasie van die vrou dikteer soos bykans niks anders nie. Dit was maklik, goedkoop, en het die beheer reg op haar tong geplaas. Die Pil het wêreldwyd só inslag gevind dat dit weliswaar ‘n lewenswyse vir vroue geword het.
Voor ons na voorbehoeding as sodanig kyk, is dit belangrik om daarop te let dat God se wesensaard, dat Hy liefde is (1 Joh 4:8), altyd keuse impliseer. God neem nooit die mens se keuse weg nie, en ag persoonlike keuse so hoog dat Hy dit nooit overrule nie, al het dit, byvoorbeeld, die ganse gang van ons menslike geskiedenis uiters nadeling geraak in die keuses wat Eva en Adam as ons voorouers gemaak het.
Die belangrikste strategie wat Satan uitoefen ten opsigte van die mens is om hom te verblind vir waarheid. Die god van hierdie wêreld het ons denke só versluier (2 Kor 4:4; Joh 12:40-41) dat ons nie sy plan kan raaksien nie (2 Kor 2:10-11). En sy plan en missie is duidelik: “Hy was ‘n mensemoordenaar van die begin af en staan nie in die waarheid nie, omdat daar in hom geen waarheid is nie. Wanneer hy leuentaal praat, praat hy uit sy eie, omdat hy ‘n leuenaar is en die vader daarvan.” (Joh 8:44). Ons weet hy “kom net om te steel en te slag en te verwoes.” (Joh 10:10).
Nêrens is hierdie realiteit erger vergestalt as deur die voorbehoedmiddele nie.
Dit het jare se berading met duisende mense gekos om tot ‘n skrikwekkende slotsom te kom. Die meeste mans sukkel geweldig om ‘n standhoudende, verdiepende verhouding met God te kan handhaaf op grond van 1 Pet 3:7 – hulle eer nie hulle vrou nie, en derhalwe luister God nie na hul gebede nie. Die meeste vrouens sukkel geweldig om ‘n standhoudende, verdiepende verhouding met God te kan handhaaf, omdat hulle bloed op hulle hande het – hulle het deur hul keuse van voorbehoeding (dikwels onwetend) hulle kinders vermoor.
Dwarsdeur die Ou Testament waarsku God die mens om nie sy kinders te offer aan Molog nie: “And you shall not give your seed to pass them through to Molech, nor shall you pollute the name of your God; I am Jehovah.” (Lev 18:21, LITV). Molog beteken in Hebreeus “koning”. Die generiese legio-gesig van die Bose (Mark 5:9), wat oor die koninkryke van die wêreld heers (Mat 4:8), manifesteer oor ook in die Nuwe Testament. Hier is sy naam Abáddon/ Apóllion: “En hulle het as koning oor hulle die engel van die afgrond; sy naam in Hebreeus is Abáddon, en in Grieks het hy die naam van Apóllion.” (Open 9:11). Hierdie twee name beteken “Destroyer”. In Hand 7:42 voer Stéphanus net voor sy steniging ‘n kragtige rede om die geskiedenis te verduidelik aan die Joodse owerstes. In vers 42 wys hy dat hulle “the host of heaven” aanbid het, wat insluit: “Molog … en die ster van julle god Remfan” (vers 43). Thayer sê oor Molog: “(it is) the name of the idol god … to which human victims, particularly young children were offered in sacrifice. Its image was a hollow brazen figure, with the head of an ox, and outstretched human arms. It was heated red hot by a fire from within, and the little ones placed in its arms to be slowly burned, while to prevent the parents from hearing the dying cries, the sacrificing priests beat drums.”
Remfan beteken: “the shrunken (as lifeless)”.
‘n Meer grusame dog ráák beskrywing van die Pil as ‘n kapsuledoodskissie waarin kinders geshrunk word tot leweloos kan daar kwalik wees. En dit word met oop arms gedoen, so gemaklik, meewarig, skoueroptrekkend, met ‘n glimlag: Honey, I’ve shrunk the kids.
Hoe kan ons so mislei geword het? Dit gaan alles oor semantiek, die haarklowery oor wanneer die aanvang van lewe is. Ons hoef nie die argument te voer nie – dis ‘n eenvoudige biologieles oor fetale ontwikkeling:
Dag 1 | Bevrugting vind in die ma se fallopiusbuis plaas: die volle, unieke stel van 46 chromosome van ‘n nuwe menslike wese is in ‘n genetiese kode teenwoordig in die embrio. Die embrio is die nuwe lewende wese waaruit die baba gaan gestalte kry. In die kode is die kind se geslag, oog- en haarkleur en karakteristieke
eienskappe geënkodeer. ‘n Enkele DNA-stringetjie bevat meer inligting as ‘n duisende volumes van ‘n ensiklopedie. Lewe het begin! |
Dag 2 | Die komplekse biologiese proses van seldeling begin. |
±Dag 6 | Die embrio verskuif van die fallopiusbuis na die uterus en word daar
ingeplant sodat hy gevoed kan word en van bloed voorsien kan word om planmatig te groei. |
±Dag 16 | Die eerste orgaan van die nuwe wese, die hartjie, begin klop met die
mensie se unieke bloed , dikwels van ‘n ander bloedgroep as die ma |
±Dag 21 | Die baba se se ruggraatkolom en senuweesisteem word gevorm. Die lewer,
niere en ingewande neem vorm aan. |
Week 5 | Oë, bene en hande word gevorm |
Week 6 | Breingolwe word onderskei; mond, lippe en vingernaels. |
Week 7 | Ooglede en tone vorm; die neus kan onderskei word; baba kan skop en swem |
Week 8 | Elke orgaan is in sy plek, bene vervang kraakbeen en ‘n unieke
vingerafdruk is gevorm. Die baba kan hoor. |
Week 9 | Tande vorm. Die baba kan sy koppie draai en frons J |
Lewe begin met die versmelting van die manlike sperm en die vroulike ovum op Dag 1 van bevrugting. Dis ‘n nuwe lewende mens; as dit nie was nie, hoekom sou dit groei? Lewe begin nie eers wanneer die sigoot inplant in die baarmoeder, of wanneer die hartjie (sigbaar) begin klop nie. Lewe begin nie eers as die brein begin funksioneer nie. Die kiemsel van lewe in sy embrionale VOLLEDIGHEID is reeds op Dag 1 daar.
Hierin lê die leuen opgesluit rondom voorbehoedmiddels – die meeste vorme van chemiese kontrasepsie, veral die oorgrote meerderheid (± 40) make van die laedosis Pil, die Intra-uteriene apparaat wat in ‘n vrou se uterus (baarmoeder) geplaas word, inspuitings, noodkontrasepsie, die sg “morning after pill”, verhoed nie konsepsie nie, maar aborteer die sigoot wat op pad is om in die uterus ingeplant te word. Die resultaat is ‘n vroeë aborsie, die vermoording van ‘n alreeds gevormde individu. Vroue word nie ingelig dat een van die gevolge van hierdie soorte kontrasepsie ook dikwels verhoed dat die sigoot nie in die uterus kan inplant nie en derhalwe geaborteer word (Physicians’ Desk Reference 1998-uitgawe, p. 1782). In Randy Alcorne se onthutsende boek Does the Birth Control Pill Cause Abortions? verduidelik hy dat hierdie vorme van voorbehoeding drieledig werk: “1. inhibiting ovulation (the primary mechanism), 2. thickening the cervical mucus, thereby making it more difficult for sperm to travel to the egg, and 3. thinning and shriveling the lining of the uterus to the point that it is unable or less able to facilitate the implantation of the newly fertilized egg. The first two mechanisms are contraceptive. The third is abortive.”
In Dr. Kristine Severyn se artikel “Abortifacient Drugs and Devices: Medical and Moral Dilemmas” in Linacre Quarterly (Aug 1990, p.55) spel sy dit uit: “The third effect of combined oral contraceptives is to alter the endometrium in such a way that implantation of the fertilized egg (new life) is made more difficult, if not impossible. In effect, the endometrium becomes atrophic and unable to support implantation of the fertilized egg … The alteration of the endometrium, making it hostile to implantation by the fertilized egg, provides a backup abortifacient method to prevent pregnancy.” Dis absoluut skrikwekkend.
Sommiges beweer dat die Pil bloot die eiersel verhoed om vrygestel te word. Maar alle medici moet erken daar is wat genoem word dwaaleierselle wat steeds onverklaarbaar vrygestel word as die Pil gebruik word, en derhalwe bevrug kan word. As jou kind in ‘n bos wegkruip waar jy ‘n bok moet skiet, gaan jy sonder om te dink op enige beweging in die bos skiet?
Ons laat Gwendolyn Brooks se gedig, “The Mother”, die laaste argument bied:
Abortions will not let you forget.
You remember the children you got that you did not get,
The damp small pulps with a little or with no hair,
The singers and workers that never handled the air.
You will never neglect or beat
Them, or silence or buy with a sweet.
You will never wind up the sucking-thumb
Or scuttle off ghosts that come.
You will never leave them, controlling your luscious sigh,
Return for a snack of them, with gobbling mother-eye.
I have heard in the voices of the wind the voices of my dim killed children.
I have contracted. I have eased
My dim dears at the breasts they could never suck.
I have said, Sweets, if I sinned, if I seized
Your luck
And your lives from your unfinished reach,
If I stole your births and your names,
Your straight baby tears and your games,
Your stilted or lovely loves, your tumults, your marriages, aches, and your deaths,
If I poisoned the beginnings of your breaths,
Believe that even in my deliberateness I was not deliberate.
Though why should I whine,
Whine that the crime was other than mine?–
Since anyhow you are dead.
Or rather, or instead,
You were never made.
But that too, I am afraid,
Is faulty: oh, what shall I say, how is the truth to be said?
You were born, you had body, you died.
It is just that you never giggled or planned or cried.
In ‘n liedjie van Jannie du Toit sê die dooie kind: “Maar ek het die dood gesmaak / Nog voor ek nog my oë kon oopmaak /Nog voor ek teen ‘n moederbors kon slaap.”
Kies die lewe, in Godsnaam.
- Sela: Bely die bloed op jou hande voor SkepperGod.
- Lees: Num 28-36
- Ondersoek die vervulling: Num 35:6 in die lig van die hele subtema.
- Delf dieper: Lees Alcorn se boek hierbo genoem (beskikbaar by ElijahAfrica).